HR- og arbejdsmiljøkonsulent til forvaltningen Teknik, Miljø og Bæredygtighed

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du mod på og lyst til et ansvarsfuldt, spændende og udviklende arbejde hvor fokus er på medarbejdertrivsel, kompetenceudvikling og arbejdsmiljø? Så er denne stilling måske noget for dig. Staben i Teknik, Miljø og Bæredygtighed i Sønderborg Kommune søger lige nu en dygtig medarbejder til forvaltningens arbejde med arbejdsmiljø og HR-relaterede udviklings- og analyseopgaver.

Hvem er vi
Teknik, Miljø og Bæredygtighed er en forvaltning i rivende udvikling. Forvaltningen løser en bred og varieret opgaveportefølje – fra Anlæg og Infrastruktur til Vand og Natur eksempelvis. Forvaltningen ledes af en direktør og består af tre chefområder: Plan og Myndighed, Drift og Beredskab Sønderborg samt Stab, Byggeri og Infrastruktur. 
Stillingen som HR- og arbejdsmiljøkonsulent er organisatorisk forankret i den tværgående stab i forvaltningen med reference til stabslederen. Her får du ti kolleger, der løser opgaver inden for analyse, økonomi, sekretariatsbetjening, landdistriktssekretariat og projektledelse. Staben understøtter og udfører centrale tværgående opgaver i forvaltningen for at sikre en professionel og helhedsorienteret tilgang til opgaveløsningen. 

Om stillingen
Som HR- og arbejdsmiljøkonsulent er dine arbejdsopgaver overordnet set at sikre en professionel og koordineret tilgang til sygefraværs- og arbejdsmiljøarbejdet i forvaltningen, herunder koordinering af forvaltningens processer og indsatser ift. medarbejdertrivsel samt medarbejderfastholdelse og rekruttering. Dine arbejdsopgaver i Teknik, Miljø og Bæredygtighed vil blandt andet omfatte:

•    Ledelsesstøtte for alle ledere i forvaltningen, herunder blandt spørgsmål om HR/personaleforhold
     generelt, samt diverse analyse og rapportudtræk
•    Planlægning og facilitering af lederseminarer i forvaltningen
•    Bistå med rekrutteringsprocesser, facilitering af ansættelsessamtaler, oprettelse af medarbejdere
      m.v.
•    Tovholder og koordinator for vores lønforhandlingsproces, herunder udarbejdelse af lønanalyser,
     dialog med fagforbund, udarbejdelse af lønaftaler mv.
•    Planlægning og koordinering af praktikanter fra forskellige uddannelser
•    Forvaltningens arbejdsmiljøkoordinator (AMK), herunder vejledning, information til
     arbejdsmiljørepræsentanter, deltagelse i arbejdstilsyn (AT) mv.
•    Facilitering af sygefraværsindsatser, udarbejdelse af analyser, sparring med ledere mv. 

Dertil kommer en række indsatser på HR- og arbejdsmiljøområdet, som gennemføres på tværs af alle forvaltninger i Sønderborg Kommune, blandt andet:

•    Deltagelse i tværfagligt HR netværk
•    Deltagelse i Cast – Det Centrale Arbejdsmiljø- og Sundhedsteam , herunder arbejde med indsatser
     mv.

Vi søger en person, der:
•    formår at koordinere processer og indsatser på tværs af organisationen og under hensyn til mange
     forskellige faggrupper 
•    kan sætte sig grundigt ind i vores MED-organisation, idet det er her arbejdsmiljøindsatserne
     koordineres og bredes ud
•    har gode kommunikative evner både i skrift og tale og kan lide at facilitere processer
•    kan tage initiativ og træder til, når der er behov
•    interesserer sig for området og er proaktiv i forhold til at holde sig ajour med tendenser og viden på
     området
•    tør udfordre måden vi gør tingene på og er en god sparringspartner.

For at lykkes i stillingen er det vigtigt, at du er tillidsskabende og får skabt gode relationer på tværs af forvaltningen Teknik, Miljø og Bæredygtighed og i kommunen som helhed. Det er en fordel, men ikke et krav, at du har viden om arbejdet i en politisk ledet organisation. Du vil desuden i stillingen få indsigt i fortrolige oplysninger, og derfor skal du til alle tider kunne agere situationsbevidst og være loyal. 

Vi er åbne over for din uddannelsesmæssige baggrund. Du har formentlig konkret erfaring med arbejdsmiljøområdet og gerne i en offentlig organisation. Det er vigtigt, at du har interesse for de nævnte arbejdsopgaver samt lyst og mod på at sætte dig grundigt ind i området.

Vi tilbyder
En spændende stilling i en travl organisation, hvor du får stor mulighed for at præge forvaltningens tilgang til emner som trivsel og arbejdsmiljø. Sønderborg Kommune har en velorganiseret central arbejdsmiljøorganisation, og der er således mange mulige sparringspartnere at trække på, ligesom der tilbydes et uddannelsesforløb indenfor arbejdsmiljøområdet.
Vi tilbyder dig et job i en engageret stabsfunktion, der spiller en central rolle i en travl, udviklingsorienteret forvaltning. I det daglige arbejde understøtter vi direktøren og ledelsesniveauet i forvaltningen, og er ofte i tæt dialog med dem. 
Vi vægter det gode samarbejde både i Staben og på tværs af hele forvaltningen, der består af afdelinger med vidt forskellige profiler og opgaver.

Yderligere oplysninger
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kst. stabsleder, Signe Lykke Clausen, på tlf. 27903895 eller mail sicl@sonderborg.dk

Løn og ansættelsesforhold
Du aflønnes i henhold til aftale mellem relevant faglig organisation og Sønderborg Kommune. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med tiltrædelse 1. august eller snarest muligt.

Ansøgningsfrist
Ansøgningen skal sendes elektronisk senest den 12. juni 2023 kl. 12. Klik på "send ansøgning" og vedhæft din ansøgning, CV og relevante bilag. 
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler den 19. juni 2023.
 


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a617828b)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sønderborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sønderborg Kommune - Teknik Miljø og Bæredygtighed, Rådhustorvet, 6400 Sønderborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=a617828b&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838157

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet