BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du flair for tal og interesse for økonomistyring? Har du lyst til at arbejde med økonomi og analyser på arbejdsmarkedsområdet? Så har du nu mulighed for at blive vores nye kollega.
På arbejdsmarkedsområdet i Sønderborg har vi en ambition om, at kommunens ressourcer skal bruges så effektivt som muligt, hvilket stiller krav til økonomifunktionen om at kunne levere solid og proaktiv styringsinformation på alle niveauer. Samtidig skal du have sans for at kunne se detaljerne og betydningen i et økonomisk perspektiv.
Hvad kan dine arbejdsopgaver blive
I funktionen som økonomikonsulent kan du sammen med dine kolleger blandt andet få ansvaret for følgende arbejdsopgaver:
- Budgetlægning og budgetopfølgning på hele arbejdsmarkedsområdet
- Videreudvikling og optimering af økonomistyringsmodeller
- Udarbejdelse af udgifts- og aktivitetsanalyser
- Udarbejdelse og formidling af ledelsesinformation
- Udarbejdelse af projektregnskaber og øvrige regnskabsopgaver
- Udarbejdelse og dokumentation af centrale arbejdsgange
- Diverse ad hoc-opgaver som statusoversigter, udarbejdelse af økonomiske notater, svar på spørgeskemaer mv.
Generelt vil dine arbejdsopgaver være en blanding af ad hoc-opgaver og tilbagevendende driftsopgaver. Dine arbejdsopgaver vil dog langt hen ad vejen blive tilrettelagt med udgangspunkt i din faglige baggrund.
Hvem er du?
- Du har gerne en videregående uddannelse inden for økonomi eller en HK-baggrund suppleret med en solid faglig og kommunal erfaring inden for økonomi. Du er også meget interessant hvis du har en baggrund inden for revision
- Du arbejder selvstændigt, struktureret og grundigt
- Du har stor Excel-forståelse og kan strukturere dine Excel-ark, så andre forstår dem
- Du trives med at udvikle dit område i dialog med dine kolleger
- Du er nytænkende og kan bidrage til at udvikle og se nye muligheder
- Men vigtigst af alt – du er interesseret i økonomi, arbejdsmarkedsområdet og har et stort ønske om at udvikle dig og blive mere vidende om området
Vi har et godt arbejdsmiljø med arbejdsglæde, god samarbejdskultur og adgang til sparring, humor og plads til forskelligheder. Vi er en meget fleksibel arbejdsplads med muligheder for arbejde hjemme under hensyntagen til arbejdsopgaverne og planlagte møder.
Hvem er vi
Du bliver en del af Økonomi, Analyse- og Udviklingsteamet i Arbejdsmarkedsafdelingen i Sønderborg Kommune. Du får her en leder og seks tætte kolleger, som gerne både vejleder og udfordrer dig, og som lige så gerne lader sig vejlede og udfordre af dine idéer til opgaveløsningen. Vi har fast base på Borgen i Sønderborg, hvor vi har en masse fantastiske kolleger, en god kantine og en af byens bedste udsigter!
Lyder det alt sammen spændende for dig? Så glæder vi os til at læse din ansøgning.
Hvis du har spørgsmål til stillingen
Så tag fat i afdelingsleder Anders Hess på 27 90 71 12 eller mail ahpe@sonderborg.dk
Praktiske detaljer
Arbejdstiden er 37 timer om ugen. Lønnen bliver fastsat efter relevant overenskomst efter principperne for Ny Løn i henhold til stillingens funktioner og ansøgers kvalifikationer.
Stillingen ønskes besat 14. august 2023 eller efter nærmere aftale.
Vi skal have din ansøgning senest mandag den 12. juni 2023. Hvis du bliver indkaldt til samtale, hører du fra os senest fredag den 16. juni 2023. Ansættelsessamtalerne vil blive holdt tirsdag den 20. juni 2023.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=64af83d8)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sønderborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sønderborg Kommune - Økonomi og Arbejdsmarked, Rådhustorvet, 6400 Sønderborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://www.ofir.dk/resultat/Jobannonce.aspx?ofirId=64af83d8&action=sendApplicationUrl&utm_source=job.jobnet.dk&utm_medium=referral
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5837643